Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak jsem vykouřila první cigaretu.

Někdo začal z frajerství před kámoši. Někdo proto, že si obarvil vlasy....

Hned na začátek věta pro maminku a rodiče dětí, které učím ve školce. Nejsem kuřačka. K tomuto rozhodnutí mě však nevedou mé obavy o zdraví, ale spíše lakota. Už tak mě štve fakt, že chtě nechtě musím něco jíst a tak spoustu peněz, které bych mohla utratit za nové boty, každý měsíc prostě prožeru.  A představa, že by mě nestál draho pouze žaludek, ale také plíce, nepřipadá v úvahu. Nejsem však zarytá odpůrkyně kouření. Podle mě například Francouzky vypadají moc hezky i s cigaretou. Na fotce. Nikdo nemusí sedět v těch jejich zakouřených stylových bytech a dennodenně poslouchat jejich uchrchlaná rána. Kouření je podle mě taky celkem legální cesta, jak stát venku a čučet do blba a nevypadat u toho jako psychopat, který za minutu začne vraždit. Ale cigaretu vyzkouší asi každý a moje poprvé se samozřejmě pojí s příhodou, která se mi teď skvěle hodí do krámu.

 

První cigaretu jsem vykouřila, když mi bylo dvacet let. Ano. Nebylo mi ani sedm, ani patnáct a nebylo to dokonce ani na diskotéce. Za prvé jsem byla strašně slušné dítě a za druhé jsem z vesnice. Kdybych si u nás v Jednotě koupila cigarety, věděla by to mamka dřív, než bych došla s nákupem domů. Nikdy jsem nezkoušela ani kouřit bramborovou nať, nebo něco podobného. Vždycky jsem se pečlivě vyhýbala všemu, co zavánělo prací v zemědělství. (Rozumějte pole, sady a kravíny…) Mě k první cigaretě dovedla potřeba.

 

 

 

Jednoho krásného rána jsem se rozhodla, že dost bylo blondýn a já se obarvím na tmavo. Byla neděle a seděla jsem sama v Brně v bytě. Představa, že se objednám k nějakému věhlasnému koloristovi, který bude čarovat postupným ztmavováním na mých vlasech a potom u něj nechám nájem, se mi nelíbila. (Ano, opět je na scéně mé lakotné já.) A tak jsem prostě koupila barvu v drogerii napatlala ji na hlavu a čekala. Barva krásně chytla. Hlavně na uších, čele a krku. Nešlo to vydrhnout ničím. Když už jsem měla obavu, že jsem se Solvinou prodřela na chrupavku ucha, jala jsem se googlit rady. Prý úplně nejlepší na odstranění skvrn od barvy je smíchat Indulonu s cigaretovým popelem.  Geniální rada. Hlavně proto, že jsem doma měla akorát krém za tisícovku od Lancome a žádný popel. Ale řekla jsem si, že co je dobré pro hloubkovou výživu pleti, musí být dobré i pro její odstranění.

 

Sedla jsem si tedy na balkon a slavnostně zapálila cigaretu. No, slavnostně. Dělala jsem to asi dvacet minut. Zkoordinovat totiž škrtání zapalovače a vdechnutí není tak lehký, jak se zdá. Nebo je, ale ne pro člověka, který nemá zkoordinované obě hemisféry. Popálila jsem si obě ruce a zaškvařila koneček vlasů. Nakonec se podařilo zapálit. Bylo to hnusný. Měla jsem pocit, že moje čerstvě vybělené zuby po prvním vdechnutí musí nutně zežloutnout. Než mi došel kouř do plic byla jsem si jistá rakovinou a bytostně jsem cítila, jak mi sklípek po sklípečku odumírají plíce. Navíc jsem měla pocit, že mi zhrubl hlas a maminka do telefonu pozná, že jsem ji zklamala a že je ze mě kuřačka. Nechala jsem tedy cigaretu dodoutnat, protože jsem potřebovala ten zatracený popel. Vyrobila jsem kašičku z krému a popela, nanesla na pleť a šla spát. Doufala jsem, že se nevzbudím kuřáckým chrchláním.

 

Když jsem celou směs ráno umyla věděla jsem, že strávím nějaký ten týden v čepici. Na čele se mi totiž kolem černých skvrn od barvy na vlasy vytvořily ještě žluto-šedé od popela.

 

A tak mi nepomohly ani babské rady. Řekla jsem si, že když si budu odkládat týdně to, co spolubydlící prokouří, budu moct zajít i ke koloristovi, který má na skvrny od barev speciální ubrousky a vždycky se moc nasmějeme na mých příhodách.

Autor: Magdaléna Řiháková | úterý 14.4.2015 10:03 | karma článku: 20,96 | přečteno: 2466x
  • Další články autora

Magdaléna Řiháková

Jak jsem si šla změřit tuky v těle

Co vás čeká, když neprozřetelně vlezete na váhu pár dní po Novém roce. Ne na váhu, na stroj, který vám zruinuje sebevědomí...

10.1.2016 v 10:25 | Karma: 19,10 | Přečteno: 616x | Diskuse| Ostatní

Magdaléna Řiháková

Jak mě tatínek zapomněl v baletu

Sníh nikde a témata na fejetony se jen tak nenápadně rýsují. A tak jsem téměř psychoanalyticky zabředla do svého podvědomí a vyhrabala příběh, který je o sněhu a dětství a mých rodičích. Ideální předvánoční téma, nemyslíte?

10.12.2015 v 13:32 | Karma: 19,35 | Přečteno: 1007x | Diskuse| Ostatní

Magdaléna Řiháková

Jak jsem si znovu našla bydlení

Někdy člověku dochází inspirace. Někdy mi vůbec nikdo neubližuje, abych se mu mohla pomstít na blogu. A někdy se nastěhujete někam, kde se zase píše samo.

22.11.2015 v 11:21 | Karma: 15,52 | Přečteno: 680x | Diskuse| Ostatní

Magdaléna Řiháková

Divadelní recenze: Jméno v Městkém divadle Brno

Když jsem zjistila, že bude Městské divadlo Brno uvádět francouzskou komedii Jméno, srdce mi zaplesalo. Znala jsem tenhle kus ve filmové verzi a velmi mě pobavil.

28.9.2015 v 17:10 | Karma: 8,55 | Přečteno: 460x | Diskuse| Kultura

Magdaléna Řiháková

Jak jsem málem udělala v českých médiích pohovorový homerun.

Poměrně nedávno vyslovila jsem jedno velmi pošetilé přání. Řekla jsem, že bych chtěla být úplně blbá.

9.9.2015 v 17:05 | Karma: 17,20 | Přečteno: 672x | Diskuse| Média
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Nejednáme. Na obzoru je stávka soudních pracovníků, požadují vyšší platy

25. dubna 2024

Premium Odvádějí vysoce odbornou práci, musejí skládat speciální zkoušky, někdy sami vypracovávají drobná...

Pokroková nenávist k Židům. Jak se z univerzit v USA staly filiálky Hamásu

25. dubna 2024

Premium Na elitních amerických univerzitách vyhánějí Židy takovým stylem, že to tam vypadá jako v Německu...

Karafiátovou revoluci zažehla jediná píseň. Portugalsko vyvedla z diktatury

25. dubna 2024

Málokterá revoluce je spojena s písní a květinou, jako se to stalo té portugalské. Před 50 lety se...

Chtěl se odpálit během olympiády v Paříži. Ve Francii zatkli 16letého hocha

24. dubna 2024  22:47

Kriminalisté ve Francii v úterý zadrželi 16letého mladíka francouzské národnosti, který na...

  • Počet článků 26
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 974x
Jsem studentka, fejetonistka, divadelní kritička a velká milovnice módy. Mám dva blogy, které jsou sice krásné, ale bez čtenářů. A to je škoda a sama si tam návštěvnost nezvednu. Berte prosím mé články s nadhledem, není to kniha životních mouder ani zaručených pravd.