Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak jsme jeli na rodinný výlet

Když mi sourozenci minulý týden odmaturovali, musela jsem se na chvíli oddat vzpomínání. A musím říct, že jedna příhoda prostě nemůže uniknout zablogování....

Nevím, kdo z nás tří sourozenců tohle začal. Ale prostě jsme celé dny byli protivní, že nikam nejezdíme, že my chceme na výlet. Nejlépe někam na hrad a že tam chceme párek v rohlíku a polodrahokam do sbírky. Nakonec jsme naše milované rodiče ukecali a oni nás vyvezli. Cílem se stala Kroměříž.

Jestli někdy budete mít děti, které budou ale hodně zlobivé, rozhodně je vezměte do zdejšího zámku. Katastrofa nastala už v okrasných zahradách. Sestra se ztratila v keřovém bludišti a tak to flegmaticky crossla skrze buxusy. Mamince ji dovlekl zahradník, který nám vyhrožoval, že na nás zavolá střídavě sociálku a střídavě správce zahrad. Já jsem byla pubertálně pro jistotu otrávená úplně ze všeho a kritickým pohledem jsem ničila poslední zbytky rodinné atmosféry. (Dělám to i těď, bez puberty, akorát už nemám na čele tolik beďarů.) Ale vrchol kulturního zájezdu připravil můj bratříček.  Druhá část výletu totiž obsahovala prohlídku kroměřížského zámku. Možná někteří vědí, že je to tak trochu katolická bašta a tak je celý zámek plný obrazů s papeži a potentáty, přičemž o každém je velmi zajímavý příběh. Aby toho nebylo málo, náš tatínek si připravil všetečné otázky, aby výklad dostatečně zdržoval. Maminka jeho týrání doplňovala milým obličejem na nás. Takovým tím obličejem: milé děti, chtěli jste výlet? Tak máte tento úúúúúžasný, nekonečně dlouhý výlet na který nikdy nezapomenete a už nikdy nás nebudete obviňovat ze zanedbávání výchovy. 

 

Brácha ve třetí galerii plné portrétů papežů začal plakat, že ho z těch šoupacích papučí bolí nožičky a že se mu chce čůrat. Mamka ho ignorovala a dělala, že k nám nepatří. Za chvíli bratr zmlknul a mamka vítězoslavně ubezpečila průvodkyni o revolučních výchovných metodách, kdy dítě prostě necháte, až se unaví. Průvodkyně bohužel tolik nesouhlasila. Zděšeně se dívala za maminku i za zábranu, která oddělovala turisty od baroka. Bratr seděl na původní vyřezávané polstrované židli papeže Celestýna. Prohlásil, že jeho už opravdu bolí nohy a že další výklad nepřežije. Rodiče na něj začali řvát. Brácha se pomalu zvedl a přelezl na vystavenou postel a všem důrazně připomněl, že se mu taky chtělo čůrat. Nakonec mu maminka nabídla autíčko na ovládání. To se přestalo líbit mně. Jak může někdo, kdo zlobí vytěžit ještě odměnu, to mi přišlo strašně nespravedlivé. Nakonec to průvodkyně ukecala na párek v rohlíku pro nás všechny tři a slíbila, že nás vyvede bočním vchodem hned. Myslím, že to byla i trochu pojistka, abychom už nedevastovali žádnou další část expozice. Samozřejmě, že jsme nedostali ani ten párek, ale tři pohlavky a jelo se se sveřepým mlčením domů.

 

  A tak nás naši na výlety neberou. Brácha už vyrostl, ale odpor k baroku a hradům má do teď. Sestra je logický génius a neztratí se prakticky nikde. A když jo, prostě to vezme skrz. Akorát já, já dělám scény do teď. Třeba na sourozenecké dovolené v Berlíně, ale o tom až zase někdy jindy.

Autor: Magdaléna Řiháková | středa 3.6.2015 9:18 | karma článku: 11,73 | přečteno: 547x
  • Další články autora

Magdaléna Řiháková

Jak jsem si šla změřit tuky v těle

Co vás čeká, když neprozřetelně vlezete na váhu pár dní po Novém roce. Ne na váhu, na stroj, který vám zruinuje sebevědomí...

10.1.2016 v 10:25 | Karma: 19,10 | Přečteno: 616x | Diskuse| Ostatní

Magdaléna Řiháková

Jak mě tatínek zapomněl v baletu

Sníh nikde a témata na fejetony se jen tak nenápadně rýsují. A tak jsem téměř psychoanalyticky zabředla do svého podvědomí a vyhrabala příběh, který je o sněhu a dětství a mých rodičích. Ideální předvánoční téma, nemyslíte?

10.12.2015 v 13:32 | Karma: 19,35 | Přečteno: 1007x | Diskuse| Ostatní

Magdaléna Řiháková

Jak jsem si znovu našla bydlení

Někdy člověku dochází inspirace. Někdy mi vůbec nikdo neubližuje, abych se mu mohla pomstít na blogu. A někdy se nastěhujete někam, kde se zase píše samo.

22.11.2015 v 11:21 | Karma: 15,52 | Přečteno: 680x | Diskuse| Ostatní

Magdaléna Řiháková

Divadelní recenze: Jméno v Městkém divadle Brno

Když jsem zjistila, že bude Městské divadlo Brno uvádět francouzskou komedii Jméno, srdce mi zaplesalo. Znala jsem tenhle kus ve filmové verzi a velmi mě pobavil.

28.9.2015 v 17:10 | Karma: 8,55 | Přečteno: 460x | Diskuse| Kultura

Magdaléna Řiháková

Jak jsem málem udělala v českých médiích pohovorový homerun.

Poměrně nedávno vyslovila jsem jedno velmi pošetilé přání. Řekla jsem, že bych chtěla být úplně blbá.

9.9.2015 v 17:05 | Karma: 17,20 | Přečteno: 672x | Diskuse| Média
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Nejednáme. Na obzoru je stávka soudních pracovníků, požadují vyšší platy

25. dubna 2024

Premium Odvádějí vysoce odbornou práci, musejí skládat speciální zkoušky, někdy sami vypracovávají drobná...

Pokroková nenávist k Židům. Jak se z univerzit v USA staly filiálky Hamásu

25. dubna 2024

Premium Na elitních amerických univerzitách vyhánějí Židy takovým stylem, že to tam vypadá jako v Německu...

Karafiátovou revoluci zažehla jediná píseň. Portugalsko vyvedla z diktatury

25. dubna 2024

Málokterá revoluce je spojena s písní a květinou, jako se to stalo té portugalské. Před 50 lety se...

Chtěl se odpálit během olympiády v Paříži. Ve Francii zatkli 16letého hocha

24. dubna 2024  22:47

Kriminalisté ve Francii v úterý zadrželi 16letého mladíka francouzské národnosti, který na...

Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO
Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO

Každý den po celý tento týden můžete vyhrávat jedinečné dárky od značky BEBELO.

  • Počet článků 26
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 974x
Jsem studentka, fejetonistka, divadelní kritička a velká milovnice módy. Mám dva blogy, které jsou sice krásné, ale bez čtenářů. A to je škoda a sama si tam návštěvnost nezvednu. Berte prosím mé články s nadhledem, není to kniha životních mouder ani zaručených pravd.