Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak jsem se zúčastnila autorského čtení

Už to budou skoro dva roky, kdy došlo na věc nevídanou a to mé autorské čtení.  Pro mě to tedy nebyl okamžik, kdy jsem nabyla pocitu zadostiučinění a ozdravení sebevědomí

. Je to přesně ta chvíle, kdy se musíte přestat schovávat za lajky a blogové statistiky a říct veřejně před publikem, tohle jsem já, jsem autorka tohodle, co teď tady uslyšíte. Nemůžete použít nejzazší výmluvu a to takovou, že vám někdo ukradl k bloggeru heslo a píše pod vašim jménem všechny fejetony, které nejsou tak oblíbené.

Naštěstí to byla skupinová poprava více Mladých a Nadějných. Kupodivu jsem nešla na řadu jako první, což mě na chvíli dost uklidnilo. Do toho okamžiku, než se slečna přede mnou začala představovat. Měla nachystanou krátkou prohlídku svého životopisu, kde již ve školce klíčil mladý poeta, který již vodovčičkou do rohu obrázku vepisoval své veršíky. Následná žeň v podobě několika cen, které můžeme hravě přirovnat k Oscarům literatury. Povídka mi připadala dosti nudná, ale připisovala jsem to spíše tomu, že byla o lásce, k čemuž já přistupuji s odporem tak nějak z principu. Já jsem marně vzpomínala na svoje literární léta. V mysli mi vytanula jenom vařecha, která často ležívala vedle čistého papíru na domácí slohovku. (Maminka, jinak velká zastánkyně domluv, sahala k vařeše pouze v krajním případě. Pololetí a domácí slohovky byly přesně ta doba.)

 

Vedle mě si během slečnina čtení přisedl hoch, kterého jsem hned odhadla na mladého nadějného básníka. Hlavně proto, že měl každou botu jinou, třásly se mu ruce a upíral na mě zpoza přerostlé ofiny jedno oko. Nevěděla jsem, jestli si myslí, že chci být jeho nejlepší kamarádka nebo že mu chci vykuchat orgány. Svou náklonnost měnil každou vteřinou. Abych nějak rozprostřela kolegiální atmosféru zeptala jsem se ho, jestli je nervózní. Řekl, že vůbec a přitom mu z třesoucích se rukou popadaly papíry, na kterých přinesl svou tvorbu. Bylo mi ho trochu líto, tak jsem se pokusila pokračovat v nenucené konverzaci. „Je tady málo lidí, měls sem nahnat taky nějaký svoje kámoše, tahle první řada jsou všichni moji známí.“ Pronesla jsem se širokým úsměvem na jedno oko, které upejpavě střídavě hledělo na mě a na ty dvě rozdílné boty. „No..to jsem mohl, ale já vlastně…..nemám žádné kamarády.“ Vedle něho jsem si připadala jako socializační extrovert se sklonem k exibicionismu. 

 

Samotné moje čtení to byla komedie, jako vždycky. Vzala jsem si krátkou sukni a doufala jsem, že u čtení budu stát. Inu sedělo se. Na pomoc jsem si vypůjčila obrovskou knihu o Mikoláši Alšovi, abych si zakryla kalhotky. Když jsem se naaranžovala alespoň trochu nevulgárně a pronesla název prvního fejetonu Jak jsem si kupovala hezké prádlo zavládlo v publiku veselí, že mohou výsledek nákupu přímo na živo zhodnotit. Musím říct, že se lidi i dále celkem bavili, což mě strašně překvapilo. Mně by stačilo, kdyby mi nenadávali, každý potlesk jsem vnímala jako bonus. Na vavříny mě vyneslo zjištění, že o potlesk se nestarají jenom spolubydlící ze slušnosti, ale že tleská publikum, normálně, mně! Nakonec mě ještě ukecali o přídavek, který jsem ÚPLNOU náhodou měla nahraný ve čtečce.

 

 A tak to dopadlo k mé spokojenosti, nesla jsem se městem jako Hemingway. Zasedla jsem do rohu zapadlé kavárny, kde jsem pozorovala lidi, abych následně mohla zhmotnit jejich charaktery v některém ze svých budoucích přelomových románů. Potom jsem došla domů, zjistila jsem z fotek, že Mikoláš Aleš mou počestnost nezachránil a po celém facebooku už do konce života budou kolovat mé spoďáry, dále že používám o tón tmavší make-up, než by bylo potřeba a že došel v bytě Jar a toaleťák.  Tak jsem se vrátila zase na zem, kde spisovatelé nevydělávají peníze a musí se živit něčím normální a zaobírat se i všednodenní agendou, jako je hajzlpapír.

 

  Ale ten román, ten jednou napíšu, nejspíše o lásce… 

 

P.S.: Překvapivě největší celebritou čtení byla Katka, protože všechny zajímalo, kdo že je tím druhým a vždycky vtipným a okouzlujícím účastníkem mých příhod. 

 

P.P.S.: Myslím, že jí každou zmínku o ní začnu účtovat...

Autor: Magdaléna Řiháková | pondělí 29.6.2015 10:38 | karma článku: 11,00 | přečteno: 234x
  • Další články autora

Magdaléna Řiháková

Jak jsem si šla změřit tuky v těle

Co vás čeká, když neprozřetelně vlezete na váhu pár dní po Novém roce. Ne na váhu, na stroj, který vám zruinuje sebevědomí...

10.1.2016 v 10:25 | Karma: 19,10 | Přečteno: 616x | Diskuse| Ostatní

Magdaléna Řiháková

Jak mě tatínek zapomněl v baletu

Sníh nikde a témata na fejetony se jen tak nenápadně rýsují. A tak jsem téměř psychoanalyticky zabředla do svého podvědomí a vyhrabala příběh, který je o sněhu a dětství a mých rodičích. Ideální předvánoční téma, nemyslíte?

10.12.2015 v 13:32 | Karma: 19,35 | Přečteno: 1007x | Diskuse| Ostatní

Magdaléna Řiháková

Jak jsem si znovu našla bydlení

Někdy člověku dochází inspirace. Někdy mi vůbec nikdo neubližuje, abych se mu mohla pomstít na blogu. A někdy se nastěhujete někam, kde se zase píše samo.

22.11.2015 v 11:21 | Karma: 15,52 | Přečteno: 680x | Diskuse| Ostatní

Magdaléna Řiháková

Divadelní recenze: Jméno v Městkém divadle Brno

Když jsem zjistila, že bude Městské divadlo Brno uvádět francouzskou komedii Jméno, srdce mi zaplesalo. Znala jsem tenhle kus ve filmové verzi a velmi mě pobavil.

28.9.2015 v 17:10 | Karma: 8,55 | Přečteno: 460x | Diskuse| Kultura

Magdaléna Řiháková

Jak jsem málem udělala v českých médiích pohovorový homerun.

Poměrně nedávno vyslovila jsem jedno velmi pošetilé přání. Řekla jsem, že bych chtěla být úplně blbá.

9.9.2015 v 17:05 | Karma: 17,20 | Přečteno: 672x | Diskuse| Média
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Ukrajinci v branném věku budou moci získat pas jen ve vlasti, rozhodl Kyjev

24. dubna 2024  22:20

Ukrajinská vláda přijala rozhodnutí, podle něhož muži ve věku od 18 do 60 let budou moci získat...

Biskupové se distancovali od Zemanovy akce v Arcibiskupském paláci

24. dubna 2024  19:05,  aktualizováno  21:31

Pražský arcibiskup Jan Graubner se distancoval od akce, při které byla minulý týden v...

Pokleknete a budete prosit. Generál slíbil zničit NATO do roku 2030

24. dubna 2024  21:21

Velitel čečenských sil bojujících na Ukrajině a věrný obdivovatel ruského prezidenta Vladimira...

Maďarský zákon o svrchovanosti dráždí europoslance, mají „vážné obavy“

24. dubna 2024,  aktualizováno  20:25

Nový maďarský zákon o svrchovanosti, který má bránit zásahům zvenčí do národní politiky, v rezoluci...

  • Počet článků 26
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 974x
Jsem studentka, fejetonistka, divadelní kritička a velká milovnice módy. Mám dva blogy, které jsou sice krásné, ale bez čtenářů. A to je škoda a sama si tam návštěvnost nezvednu. Berte prosím mé články s nadhledem, není to kniha životních mouder ani zaručených pravd.