Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak Kačenka vyhrála zájezd do Cannes

Já ve hře nemám štěstí. V tombole nevyhraji nikdy nic, dokonce ani vytouženou štangli salámu či lahev vodky. Kačka, ta je na tom podobně, i když…jak kdy…

Znáte takové ty soutěže, jak se do nich zapojíte ani vlastně nevíte proč? Ty soutěže, které slibují od šňůry perel za obaly z tavených sýrů až po týdenní pobyt v Cannes v hotelu Martinez pro dvě osoby? Tak do jedné takové se přihlásila naše Kačenka.

 Abychom se mohly vydat válet si šunky do pětihvězdičkového apartmá (noc za čtyřicet tisíc korun) musela Katka sepsat nějakou zázračnou esej o tom, co pro ni znamená krása. Musím říct, že s tím byla dost otravná. Neustále nám předčítala nové a nové pokusy o co nejkýčovitější a nejdojemnější příběh. Vrcholu otravnosti dosáhla ve chvíli, kdy mě donutila, abych se taky zúčastnila, jakože abychom zvýšily naše šance. S odporem k jakýmkoli utopickým soutěžím jsem zplodila takovou hrůzu, že jsem velmi upřímně doufala, že nevyhraju a nejlépe, že se můj účastnický formulář ztratí někde v kyberprostoru.

 

Možná se vám nebude chtít věřit, ale Katčina esej vyhrála. (Nebude se vám chtít věřit, protože nikdo nikomu nepřeje pobyt v šestihvězdičkovém hotelu, kde přebývají po dobu filmového festivalu herci a herečky.) Když si Katka podesáté přečetla oznámení o výhře skočila mi kolem krku. (S její výškou to byl opravdu výkon, proto je vám asi jasné, jaká bomba to byla.) Naši obrovskou radost ovšem vystřídalo zděšení. Nikdo přece nemůže odjet do destinace, kde tráví prázdniny světová smetánka v roztomilých šatech z Háemka. A tak nastala skříňová apokalypsa, při které jsme zjistily, že nemáme na sebe absolutně nic adekvátního. (Vzhledem k plánovanému srpnu na „kúpku v Púchove“ jsem žádné nákupy nepředpokládala.) Nakonec jsme se sesedly a upřímně si přiznaly, že jestli někdo zvládne přezíravě korzovat po pláži v oblečení, které šila babička po nocích, tak jsme to my dvě a zklidnily jsme se. Taky moje rozměry rozhodně neodpovídaly plážovému povalování. A tak jsem začala žrát místo čokolády suchou pohanku.

 

Celý měsíc jsme mlčely a výhru z pověrčivosti tajily, dokud jsme neměly v ruce letenky. Nechtělo se nám v lidech vyvolávat závist, aby nás někdo potom nenařknul z hanebné lži. Babička pilně šila garderobu a při každé zkoušce šatů mi promlouvala do duše, že rozhodně nemám sama chodit s žádných chlapem na večeři. Představa, že by mě někdo z miliardářských obyvatel hotelu Martinez pozval na večeři mě opravdu upřímně děsí. Hlavně proto, že úplně přesně nevím, jak přežiju konzumaci syrové ústřice. A šneci mi dojemně připomínají dětství, kdy jsme je chovali na pampeliškách v krabičce od nanukáče. Možná pořád čekáte nějakou chybičku, kdy se to obrátí v něco nečekaného a vtipného. Ale je mi líto, fejeton právě píšu v záplavě hader, které budu muset nějak sofistikovaně narvat do kufru tak aby se nepomačkaly. (Půjčení žehličky v takovém hotelu stojí totiž jako týdenní dovolená v Čechách.) A v pondělí opravdu vyrážíme směr Azurové pobřeží. Ale nebojte se, v letadle obvykle zvracím a spouští se mi krev z nosu. Já i Katka můžeme na slunce přibližně na pět minut, jinak pak vypadáme jako jiná oblíbená pochoutka  - humr. Určitě vám přivezu nejednu vtipnou příhodu. 

 

P.S.: Až příště nevyhrajete štangli salámu, vzpomeňte si na mě, ono se to štěstí ve hře totiž může tam nahoře někde kumulovat a pak přijít najednou. A nevím, ale salám-Cannes-salám-Cannes…asi bych neměnila.

 

  P.P.S.: Organizátoři soutěže mi odepsali, že moje esej bohužel nezvítězila. Že vítězem je jakási Katarína. Jako cenu útěchy mi poslali lesk na rty. Vezmu si ho s sebou, společně s perlami, které jsem kdysi vyhrála v soutěži s tavenými sýry Apetito.

 

 (článek je archivní, blíží se nám s Kačenkou roční výročí téhle dovolené....)

Autor: Magdaléna Řiháková | čtvrtek 9.7.2015 10:34 | karma článku: 13,02 | přečteno: 623x
  • Další články autora

Magdaléna Řiháková

Jak jsem si šla změřit tuky v těle

Co vás čeká, když neprozřetelně vlezete na váhu pár dní po Novém roce. Ne na váhu, na stroj, který vám zruinuje sebevědomí...

10.1.2016 v 10:25 | Karma: 19,10 | Přečteno: 616x | Diskuse| Ostatní

Magdaléna Řiháková

Jak mě tatínek zapomněl v baletu

Sníh nikde a témata na fejetony se jen tak nenápadně rýsují. A tak jsem téměř psychoanalyticky zabředla do svého podvědomí a vyhrabala příběh, který je o sněhu a dětství a mých rodičích. Ideální předvánoční téma, nemyslíte?

10.12.2015 v 13:32 | Karma: 19,35 | Přečteno: 1007x | Diskuse| Ostatní

Magdaléna Řiháková

Jak jsem si znovu našla bydlení

Někdy člověku dochází inspirace. Někdy mi vůbec nikdo neubližuje, abych se mu mohla pomstít na blogu. A někdy se nastěhujete někam, kde se zase píše samo.

22.11.2015 v 11:21 | Karma: 15,52 | Přečteno: 680x | Diskuse| Ostatní

Magdaléna Řiháková

Divadelní recenze: Jméno v Městkém divadle Brno

Když jsem zjistila, že bude Městské divadlo Brno uvádět francouzskou komedii Jméno, srdce mi zaplesalo. Znala jsem tenhle kus ve filmové verzi a velmi mě pobavil.

28.9.2015 v 17:10 | Karma: 8,55 | Přečteno: 460x | Diskuse| Kultura

Magdaléna Řiháková

Jak jsem málem udělala v českých médiích pohovorový homerun.

Poměrně nedávno vyslovila jsem jedno velmi pošetilé přání. Řekla jsem, že bych chtěla být úplně blbá.

9.9.2015 v 17:05 | Karma: 17,20 | Přečteno: 672x | Diskuse| Média
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Symbol pařížského kabaretu Moulin Rouge v troskách. Lopatky mlýna se zřítily

25. dubna 2024  8:12,  aktualizováno  9:05

V noci na čtvrtek se v Paříži zřítily lopatky větrného mlýnu, který je symbolem kabaretu Moulin...

Vrchní soud rozhodne o odvolání muže, který dostal devět let za týrání družky

25. dubna 2024  8:49

Olomoucký vrchní soud dnes rozhodne o odvolání Tomáše Heráka ze Šumperska, kterému krajský soud za...

Langšádlová končí jako ministryně pro vědu a výzkum, oznámila TOP 09

25. dubna 2024  8:08,  aktualizováno  8:38

Helena Langšádlová z TOP 09 končí ve vládě Petra Fialy. „Předsednictvo TOP 09 děkuje ministryni pro...

KOMENTÁŘ: Český důchodce, pro vládu nepřítel číslo jedna

25. dubna 2024  7:47

Vláda dokola opakuje, že nebude na důchody pro příští generace a zbankrotujeme. Nic takového...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 26
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 974x
Jsem studentka, fejetonistka, divadelní kritička a velká milovnice módy. Mám dva blogy, které jsou sice krásné, ale bez čtenářů. A to je škoda a sama si tam návštěvnost nezvednu. Berte prosím mé články s nadhledem, není to kniha životních mouder ani zaručených pravd.