Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak jsem si znovu našla bydlení

Někdy člověku dochází inspirace. Někdy mi vůbec nikdo neubližuje, abych se mu mohla pomstít na blogu. A někdy se nastěhujete někam, kde se zase píše samo.

Po návratu z Berlína bylo bohužel nutné pokračovat ve studiu a tedy i bydlení v Brně. Po předchozích zkušenostech v Brně, kdy se náš kotel málem přidal k islámskému státu a téměř nás všechny vyhodil do povětří, jsem se rozhodla zkusit bydlet na kolejích.

 

Jako správný páskokšanďák jsem si telefonicky na Správě kolejí a menz ověřila, jestli jsou ještě volné pokoje. Paní na druhé straně aparátu mi vesele oznámila, že pokojů je fůra. Nabyla jsem tedy dojmu, že si snad budu moci vybrat i výhled na Pálavu. Vydala jsem se tedy do Brna s přihláškou a myslela jsem si, že zajištění ubytování bude pouze formalita. Bohužel paní za přepážkou mi dobrou náladu stihla zabít, stáhnout z kůže a zbytky naházet divé zvěři.

 

„Tady ale žádný místa pro studenty Masarykovy univerzity nejsou.“

 

Nevěděla jsem přesně kde je problém, jestli proto, že mám jinou alma mater, nebo v tom, že dvě stě jiných studentů ze dne na den obsadilo zbývající pokoje. Vzhledem ke kyselému ksichtu se ovšem obávám, že spíše pouze procházela onou nemilosrdnou fází měsíce, kterou máme my ženy všechny, ale i přes to jedna pro druhou nemáme pochopení.

 

A tak jsem těsně před začátkem semestru byla bezdomovcem a jako správná hysterka jsem už viděla, jak přespávám na záchodech fakulty. Naštěstí jsem rychle našla inzerát na bydlení poměrně blízko školy, za únosnou cenu. Po prohlídce jsem majitele šokovala, když jsme si rovnou plácli. Už chystal takové ty obligátní, já mám další zájemce a zavoláme si a blabla. Ale vzhledem k tomu, že vytápěn je byt z teplárny, na záchodě bylo prkýnko a v kuchyni nic neprodukovalo penicilín, nebylo nač čekat.

 

Když jsem odcházela, blesklo mi hlavou něco jako:  „a nebylo by třeba dobrý vidět spolubydlící?“ A pak jsem si řekla, že bych poprvé za svůj život mohla zkusit potlačit hysterii a v klidu jsem se vrátila domů balit majetečky.

 

Když jsem se vrátila i s věcmi, rozhodla jsem se, že po prvé v životě nebudu kuňkat a stydět se, že se se spolubydlícími seznámím přímo a staneme se přáteli na celý život, kteří spolu hrají veselé hry a konzumují u toho italskou kuchyni, kterou si navzájem vaří. Pár, který v bytě bydlí v pokoji vedle nás, byl zjevně mou rozšafností velmi vyděšen a tak jsme přešla na kuňkání, které vyhovuje zjevně oběma stranám. Ovšem vrchol přišel až s mou pokojovou spolubydlící.

 

Děvče maličké, zjevně trochu neduživé, které ovšem studuje Fakultu sociálních studií – takový ten obor, co hodně jezdí ven, pořádá skupinové skype meetingy, kde si vyměňují skills jak dělali v Rejkjaviku někomu supporty. Tohle by mi bylo vlastně celkem jedno, sama mám svých aktivit dost. Většina z nich ovšem není tak vznešená a dá se pro ně lehce nalézt české výrazivo. Ovšem zvláštní je ta holka v tom, že na noc si obleče pyžamo, ováže si kolem pasu deku, do nosu si nastříká dvoje spreje a polkne tři pilulky. Vždycky, když si myje ruce, hodí chrchel do umyvadla. Ano. I já jsem si myslela, že tohle my holky neděláme. To by taky ještě pořád nevadilo, ale přišlo něco, po čem nebudeme nejneky už nikdy. Přišel mě navštívit přítel, posedět, čajík si vypít, no vždyť to znáte. Po tom, co opustil pokoj mě však čekalo něco, čemu by asi ona řekla intervention, já tomu říkám pojeb.

 

„Když je tu ten tvůj přítel a mluvíte, tak mě rušíte, nepřeju si, aby tě někdo navštěvoval, pokud tu jsem.“

 

Žena, kterou bych chtěla být, by ji sofistikovaně poslala do pr***e, já jsem se zmohla na ukuňkutí: „Tak jo.“

 

A tak žiji svůj tichý život v koutku pokoje, tiše pozoruji, jak ona netřídí odpad, zacpávám si uši, když si myje ruce a plánuji velkolepou pomstu. Třeba se nenápadně odstěhovat, když v pokoji nebude…

 

P.S.: Snad nevadí to přirovnání s kotlem. Mě tyhle světové události taky trápí, nemyslete si, jenom komentátorů na tohle téma je tuna, těch, co se snaží rozveselit, jako šafránu. Tož já budu šafránem.

 

P.P.S.: Pokud někdo disponujete roztomilým bytem v centru Brna a chcete se stát mecenášem jedné bloggerce, dejte mi vědět. Vařím výbornou italskou kuchyni…

Autor: Magdaléna Řiháková | neděle 22.11.2015 11:21 | karma článku: 15,52 | přečteno: 680x
  • Další články autora

Magdaléna Řiháková

Jak jsem si šla změřit tuky v těle

Co vás čeká, když neprozřetelně vlezete na váhu pár dní po Novém roce. Ne na váhu, na stroj, který vám zruinuje sebevědomí...

10.1.2016 v 10:25 | Karma: 19,10 | Přečteno: 616x | Diskuse| Ostatní

Magdaléna Řiháková

Jak mě tatínek zapomněl v baletu

Sníh nikde a témata na fejetony se jen tak nenápadně rýsují. A tak jsem téměř psychoanalyticky zabředla do svého podvědomí a vyhrabala příběh, který je o sněhu a dětství a mých rodičích. Ideální předvánoční téma, nemyslíte?

10.12.2015 v 13:32 | Karma: 19,35 | Přečteno: 1007x | Diskuse| Ostatní

Magdaléna Řiháková

Divadelní recenze: Jméno v Městkém divadle Brno

Když jsem zjistila, že bude Městské divadlo Brno uvádět francouzskou komedii Jméno, srdce mi zaplesalo. Znala jsem tenhle kus ve filmové verzi a velmi mě pobavil.

28.9.2015 v 17:10 | Karma: 8,55 | Přečteno: 460x | Diskuse| Kultura

Magdaléna Řiháková

Jak jsem málem udělala v českých médiích pohovorový homerun.

Poměrně nedávno vyslovila jsem jedno velmi pošetilé přání. Řekla jsem, že bych chtěla být úplně blbá.

9.9.2015 v 17:05 | Karma: 17,20 | Přečteno: 672x | Diskuse| Média

Magdaléna Řiháková

Jak Kačenka vyhrála zájezd do Cannes

Já ve hře nemám štěstí. V tombole nevyhraji nikdy nic, dokonce ani vytouženou štangli salámu či lahev vodky. Kačka, ta je na tom podobně, i když...jak kdy...

9.7.2015 v 10:34 | Karma: 13,02 | Přečteno: 623x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

VIDEO: Kdo nejlíp vříská? Soutěž v imitaci racků vyhrál malý chlapec

26. dubna 2024  20:36

Devítiletý Cooper Wallace z britského Chesterfieldu v neděli vyhrál čtvrté mistrovství Evropy v...

Ukrajinci se snaží před bojem utéct do Rumunska, v řece mnozí najdou smrt

26. dubna 2024  20:26

Tisíce Ukrajinců se od počátku ruské invaze pokusily překonat řeku Tisu na hranici s Rumunskem ve...

Mohly by hlídat tisíce dětí. Většině z dětských skupin ale stát nedá peníze

26. dubna 2024

Premium Míst pro děti ve školkách je zoufalý nedostatek. Státu se pro letošek přihlásilo 180 lidí z...

Izraelský ministr Ben Gvir měl nehodu, auto po nárazu skončilo na střeše

26. dubna 2024  19:04

Izraelský ministr národní bezpečnosti Itamar Ben Gvir měl autonehodu ve městě Ramla ve středu země....

  • Počet článků 26
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 974x
Jsem studentka, fejetonistka, divadelní kritička a velká milovnice módy. Mám dva blogy, které jsou sice krásné, ale bez čtenářů. A to je škoda a sama si tam návštěvnost nezvednu. Berte prosím mé články s nadhledem, není to kniha životních mouder ani zaručených pravd.